Professionele mondzorg met persoonlijke aandacht

Met goede zorg voor uw mond en tanden blijft uw gebit gezond, fris en sterk. Dat geeft u een mooie uitstraling en versterkt het zelfvertrouwen. Daarom bezoeken mensen regelmatig een mondhygiënist. In onze praktijk in Zutphen zorgen wij met veel persoonlijke aandacht voor uw mondgezondheid. Wij luisteren naar patiënten, nemen de tijd voor hen en zijn ‘beroemd’ door onze verzachtende spray. Door onze aanpak vinden ook angstige patiënten behandelingen vaak erg meevallen.

“Was dat nou alles?” Dat horen wij heel vaak.

• Goede mondzorg begint met preventie

Veel problemen in de mond zijn te voorkomen met goede mondhygiëne. Daarom staat preventief werken bij ons centraal. Het doel is een goede bacteriële balans in uw mond. Op alle leeftijden kunnen daarbij andere factoren een rol spelen. Wij bieden preventieve zorg voor alle leeftijden en geven bijvoorbeeld advies over tandenpoetsen en mondreiniging. Zo vergroten wij het zelfbewustzijn van patiënten over hun mondzorg. Dat helpt behandelingen voorkomen. Als het toch nodig is, kunnen wij diverse behandelingen uitvoeren. Indien gewenst werken wij daarbij met een verdovende spray, die verzachtend werkt.

• Wij kijken holistisch naar uw mond

De gezondheid van uw mond en de rest van uw lichaam zijn nauw verweven en beïnvloeden elkaar. Gezondheidsproblemen zoals diabetes, hart- en vaatziekten en zwangerschapscomplicaties worden bijvoorbeeld al geruime tijd gekoppeld aan mondproblemen. Wij kijken daarom met een holistische blik naar uw mond,leefstijl, leeftijd en bijvoorbeeld medische factoren. De bacteriële balans in uw mond en de wisselwerking binnen uw lichaam staan daarbij centraal.

• Advies over leefstijl en voeding

Uw leefstijl en voeding hebben grote invloed op uw gezondheid. Dat geldt ook voor uw mond en tanden. Stress, roken of gebruik van medicijnen beïnvloeden direct de bacteriële balans in uw mond. Dat is een belangrijk aandachtspunt bij het voorkomen of behandelen van mondklachten. Onze ervaren mondhygiënisten kunnen u hier uitgebreid over informeren en adviseren.

Hetzelfde geldt voor voeding. Een mondhygiënist helpt voorkomen dat er gaatjes ontstaan door de vorming van tandplak. Voedingsgewoonten spelen daarbij een grote rol. Niet alleen suiker en frisdrank, maar bijvoorbeeld ook zuren (in fruit). Onze mondhygiënisten kunnen u goed adviseren over voedingsgewoonten van uzelf of bijvoorbeeld uw kinderen.

• Diabetes en mondgezondheid

Mensen met diabetes hebben vaker problemen met hun tanden en tandvlees, vooral door ontstekingen. Dat kan komen door te veel suiker in hun bloed. In onze praktijk komen veel mensen met diabetes. Aan hun mondgezondheid kunnen wij vaak al direct zien hoe zij ingesteld zijn. Het behandelen van de mondgezondheid doen wij – waar nodig – in nauwe samenwerking met diabetesverpleegkundigen.

• Mond en tanden van een zwangere vrouw

Zwangerschap zorgt voor sterke hormonale veranderingen. De bacteriële balans in uw mond verandert daardoor en dat heeft invloed op uw tanden en tandvlees. Dat kan zorgen voor mondklachten, zoals gevoelige tanden of bloedend tandvlees. Onze mondhygiënisten hebben hier veel ervaring mee en kunnen klachten helpen voorkomen en behandelen als dat nodig is. Want ook een zwangere vrouw hoeft geen mondklachten te hebben.

• Meer weten?

Wilt u meer weten over onze mondzorg of de werkwijze van onze praktijk? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Uw leeftijd en de uitdagingen voor uw mond en tanden

Uw leeftijd en levensfase zijn direct van invloed op uw mondgezondheid. In elke levensfase worden daardoor andere eisen gesteld aan de verzorging van uw mond en tanden. Onze ervaren mondhygiënisten kijken voor preventieve zorg en behandelingen goed naar deze kenmerken.

In onze mondhygiënistenpraktijk in Zutphen komen patiënten van 0 tot 80-plus. Wij vertellen u graag wat meer over de uitdagingen per leeftijdscategorie.